Jak schudnąć w 2 miesiące? Ile można schudnąć?

Ofiar siedzącego trybu życia i nieodpowiedniego odżywiania jest coraz więcej. Ilość osób z nadwagą cały czas zwiększa się. Skala problemu jest na tyle duża, że nawet rząd podejmuje próby zaniechania i wprowadza obostrzenia dotyczące sklepików szkolnych, fast-foodów i wszystkiego tego, co przyczynia się do występowania problemu otyłości. Czy to słuszna droga? W naszym odczuciu – osoba łakoma zawsze znajdzie drogę do lodówki. Istotna jest zmiana sposoby myślenia i świadomosć konsekwencji wynikających z otyłości.

O ile przybieranie na wadze przychodzi bardzo szybko, o tyle pozbywanie się zbędnych kilogramów jest zdecydowanie bardziej czasochłonne. Należy mieć świadomość, że efekty nie przychodzą natychmiastowo i aby zauważyć zmianę potrzeba wiele pracy i wysiłku.

Jak schudnąć w dwa miesiące?

Zastanawiasz się jak szybko schudnąć i pozbyć się fałdek na brzuchu, zmniejszyć objętość ud i poprawić jędrność pupy. No cóż – nie będzie to łatwe i przyjemne. Z całą pewnością jest jednak możliwe. Przez „szybkie odchudzanie” rozumiemy okres minimum kilku tygodni. W tym przypadku pod lupę bierzemy dwumiesięczny cykl odchudzania.

Ile można schudnąć przez 8 tygodni?

Odpowiedź na te pytanie jest o tyle skomplikowana, że każdy organizm reaguje inaczej na zmianę nawyków żywieniowych, czy aktywność fizyczną. Spalanie tkanki tłuszczowej realizowane jest w różnym tempie, dlatego też precyzyjna odpowiedź jest praktycznie niemożliwa.

Orientacyjnie i poglądowo można mówić o kilku kilogramach (2-8kg). Mówimy tu oczywiście o faktycznym zrzuceniu wagi, a nie chwilowym odwodnieniu.

Dieta i trening – kluczowe elementy

Zarówno aktywność fizyczna, jak i zbilansowany jadłospis stanowią kluczowe elementy odchudzania. Aby efekty przychodziły możliwie szybko należy przykładać uwagę zarówno do diety, jak i treningu.

Oczywiście istnieje możliwość odchudzania bez diety, tak jak i bez treningu. Niestety efekty będą przychodzić na tyle wolno, że po prostu w skutek niezadowolenia z postępów zrezygnujemy z całego procesu.

W celu redukcji zbędnych kilogramów imamy się różnych aktywności fizycznych. Jedną z najczęściej wybieranych form treningowych jest jazda na rowerze. Co musisz o niej wiedzieć? Jak trenować, aby szybko i efektywnie chudnąć?

Przejażdżka, a trening
Przede wszystkim musisz zdać sobie sprawę, że nie każda przejażdżka rowerowa stanowi trening odchudzający. Wszakże, aby doszło do spalania tkanki tłuszczowej, aktywność fizyczna musi być realizowana z odpowiednią intensywnością oraz w odpowiedniej objętości.

Treningiem możemy nazwać jazdę na rowerze dopiero wtedy, gdy:

  • Intensywność będzie wynosiła minimum 60% tętna maksymalnego.
  • Objętość nie będzie mniejsza niż kilkadziesiąt minut.

Należy zdać sobie również sprawę, że trening rowerowy musi być realizowany regularnie, aby był skuteczny. Minimum 3-4 sesje w tygodniu zagwarantują dostatecznie dobre rezultaty.

Plan treningowy na odchudzanie – jak powinien wyglądać?

Chcesz rozpocząć jazdę na rowerze, ale nie wiesz jak wszystko zaplanować? Postaramy się odpowiedzieć na kilka najważniejszych pytań.

Czy trening powinien wyglądać zawsze tak samo?
Nie. Trening rowerowy powinien mieć charakter progresywny, co oznacza, że tempo i objętość powinno stale wzrastać?

Z jaką prędkością jeździć?
Tempo minimalne powinno wynosić 15 kilometrów na godzinę. Wartości maksymalne są ustalane na podstawie wytrzymałości krążeniowo-tlenowej.

Po jakim terenie jeździć?
Najlepiej po terenach zazielenionych. Mogą to być wycieczki po lesie. Należy jednak pamiętać, że teren powinien być równy i niewyboisty, co umożliwi utrzymanie takiej samej intensywności przez cały trening.

Czy jazda na rowerze jest kontuzjogenna?
Nie. Urazy zdarzają się naprawdę sporadycznie. Warto jednak zadbać o odpowiednie ustawienie kierownicy i siodełka, aby zbytnio nie obciążać kręgosłupa.

Reasumując – trening rowerowy to świetny sposób na odchudzanie. Co więcej – to forma aktywności, która jest całkiem przyjemna. Dzięki temu, nie utracimy motywacji do odchudzania.