Trzy kroki do wymarzonej sylwetki, czyli jak zbudować masę mięśniową?

Co drugi Polak pragnie zmienić swoją sylwetkę. Z reguły, kiedy kobiety pragną schudnąć, mężczyźni celują w rozbudowę masy mięśniowej. Niejako, wynika to z wzorców atrakcyjności. Ten męski, zakłada wysportowaną i umięśnioną sylwetkę.

Niestety, mimo ogromnych chęci – mało któremu mężczyźnie udaje się osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Tylko nieliczni potrafią dotrzeć do finału. Dlaczego? Przede wszystkim, proces budowy masy mięśniowej jest czasochłonny i wymagający – większości brakuje uporu, zapału i cierpliwości.

Nie mniej jednak – jeśli chcesz „spróbować”, musisz posiadać odpowiednia wiedzę. O co należy zadbać? Jakie są efektywne sposoby na masę mięśniową? Poznaj trzy kluczowe elementy procesów rozbudowy włókien mięśniowych.

Po pierwsze: TRENING

Siłownia to miejsce w którym najczęściej realizowanym celem jest budowa masy mięśniowej. Zaawansowane maszyny i urządzenia umożliwiają rozwój masy mięśniowej. Nie oznacza to jednak, ze jest to jedyna droga do rozbudowy włókien mięśniowych. Efektywny (choć oczywiście nie w takiej skali) jest również trening domatora (oparty głównie na obciążeniu własnego ciała).

W przypadku treningu realizowanego na siłowni, absolutnie kluczowe jest posiadanie dobrego planu treningowego. Dla osób rozpoczynających swoją przygodę z siłownią, zdecydowanie najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie plan typu FBW (Full Body Workout), natomiast w przypadku osób z pewnym stażem treningowym najlepszy będzie plan typu SPLIT (trening łączony).

Po drugie: DIETA

Odżywianie stanowi niezwykle istotny element naszego życia. To, co jemy ma ogromny wpływ na skład i budowę ciała. W związku z treningiem, istotna jest zmiana nawyków żywieniowych i odpowiednie zbilansowanie.

Dietę najlepiej sporządzić w oparciu o zasadę 62 i pół. Co to za zasada? Na każdy kilogram masy musisz dostarczyć sześć gram węglowodanów, dwa gramy białka i pół grama tłuszczów. Dzięki temu, dieta na masę będzie odpowiednio zbilansowana. Taki rozkład makroskładników zapewni nam również przyrost masy mięśniowej, a nie tłuszczowej.

Dieta na masę powinna iść również w parze z wyborem produktów naturalnych, niemodyfikowanych. Im zdrowsza nasza dieta, tym lepsze efekty i samopoczucie.

Więcej istotnych informacji na temat diety na masę znaleźć można w Silniejszy.pl:

Po trzecie: SUPLEMENTACJA

Niektórzy twierdzą, że suplementacja to opcja, a nie obowiązek. Naszym zdaniem, aby osiągać satysfakcjonujące efekty jest ona niezbędna. W przeciwnym wypadku tempo budowy masy będzie jeszcze mniejsze, co bezpośrednio znajdzie przełożenie na naszą motywację, a raczej jej brak.

W pierwszej fazie zalecamy stosować odżywki takie jak: aminokwasy rozgałęzione, l-karnitynę i l-glutaminę. W kolejnych etapach budowy masy mięśniowej, dietę warto uzupełnić o kreatynę i kwas fosfatydowy.

Mówiąc o suplementacji, warto również wspomnieć o typowych suplementach uzupełniających dietę, tj. odżywkach białkowych (białko – koncentrat, izolat, serwatka) i odżywkach węglowodanowych. To wygodne rozwiązanie, które pomoże nam utrzymać określoną kalorykę oraz prawidłowy rozkład makroskładników.

Szczególnie rekomendujemy produkty od Nutrigo Lab, Mass Extreme, Trec oraz Olimp.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *